REGULAMIN
NABORU BENEFICJENTÓW DO PROJEKTU
„Moje małe przedszkole”
realizowanego zgodnie z umową UDA-POKL.09.01.01-12-100/08-00
(załącznik nr 1 do zarządzenia dyrektora szkoły z dnia 31.07.2009r.)
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty późniejszymi zmianami (Dz.U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572).
1.Rozporządzenie MENiS z dnia 20 lutego 2004r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych. (Dz.U. z 2004r. Nr 26, poz. 232 ze zm.).
2.Statut Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie.
§ 1
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1.Wniosku - oznacza to wniosek o dofinansowanie projektu „Moje małe przedszkole” w ramach POKL w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1. Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.
2.Projekcie - oznacza to projekt „Moje małe przedszkole” realizowany w ramach POKL, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
3.Przedszkolu - oznacza to oddział przedszkolny utworzony w Szkole Podstawowej w Świnnej Porębie w ramach projektu „Moje małe przedszkole”.
4.Dziecku - oznacza to beneficjenta ostatecznego projektu.
5.Dyrektorze – oznacza to dyrektora Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie.
6. Karcie zgłoszenia – oznacza to kartę zgłoszenia dziecka do uczestnictwa w projekcie „Moje małe przedszkole”.
I Tok postępowania rekrutacyjnego
§ 2
1.Przebieg rekrutacji do przedszkola obejmuje:
a)określenie liczby miejsc w przedszkolu;
b)ogłoszenie rekrutacji dzieci do przedszkola na rok szkolny;
c)przyjmowanie kart zgłoszeń do przedszkola;
d)powołanie Komisji Rekrutacyjnej;
e)posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej;
f)ogłoszenie wyników rekrutacji dzieci do przedszkola na dany rok szkolny.
2.Postępowanie Komisji Rekrutacyjnej jest jawne.
3.Kryteria rekrutacji do projektu opracowane zostały na podstawie wniosku do projektu.
II Zasady postępowania rekrutacyjnego
§ 3
1.W roku 2009 przeprowadzona zostanie rekrutacja podstawowa do projektu. Przyjmowane będą dzieci w wieku od 3 do 5 lat, zamieszkujące na terenie wsi Świnna Poręba i Koziniec.
2.W kolejnych latach realizacji projektu przeprowadzana będzie rekrutacja uzupełniająca, w ilości odpowiadającej liczbie miejsc zwolnionych przez dzieci kończące lub przerywające udział w projekcie.
3.W trakcie rekrutacji podstawowej zostanie utworzona lista rezerwowa beneficjentów. Ci z beneficjentów, którzy spełniają kryteria zapisane w §5, pkt 1, mają pierwszeństwo w naborach uzupełniających w kolejnych latach.
4.W przypadku rezygnacji rodzica lub prawnego opiekuna z uczestnictwa dziecka w projekcie, do projektu przystąpi pierwsze dziecko z listy rezerwowej.
5.Liczba miejsc w przedszkolu wynosi 25 w roku szkolnym 2009/2010, w kolejnych latach liczba miejsc odpowiadająca liczbie miejsc zwolnionych przez dzieci kończące lub przerywające udział w projekcie. Planowana liczba beneficjentów całego projektu wynosi 40.
6.Rekrutacja dzieci do projektu odbywa się na okres od 1.09.2009r. do 30.06.2012r., z zastrzeżeniem pkt. 2.
§ 4
1.Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się raz w roku. W roku 2009 w okresie od 3 do 21 sierpnia odbywać się będzie rekrutacja podstawowa, a w roku 2010 oraz 2011 w miesiącu kwietniu będzie przeprowadzana rekrutacja uzupełniająca.
2.Przyjęcia dzieci do przedszkola odbywają się na podstawie wypełnionych kart zgłoszeń złożonych przez rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.
3.Karta zgłoszenia dziecka stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
4.Rodzice (prawni opiekunowie) dziecka składają kartę zgłoszenia dziecka do projektu wyłącznie na druku, który będzie do pobrania w Szkole Podstawowej w Świnnej Porębie (sekretariat) od dnia 3.08.2009r. Druk zostanie równocześnie udostępniony na stronie internetowej Gminy Mucharz www.mucharz.pl w zakładce „Moje małe przedszkole”.
5.Karty zgłoszenia będą przyjmowane w okresie od 3 sierpnia do 21 sierpnia (od poniedziałku do piątku) w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie, w godzinach od 9.00 do 13.00. Zgłoszenia mogą być dokonywane osobiście przez rodzica (prawnego opiekuna) dziecka.
6.Wraz z kartą zgłoszenia dziecka do projektu należy złożyć:
a. W przypadku rodziców samotnie wychowujących dziecko: zupełny odpis aktu urodzenia (panna, kawaler); prawomocny wyrok sądu orzekającego o rozwodzie lub separacji (osoba rozwiedziona lub przebywająca w separacji); kserokopia aktu zgonu (wdowiec, wdowa).
b. W przypadku rodziców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, bądź całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji - orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez odpowiedni organ lub orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez ZUS lub KRUS.
c. W przypadku rodzin zastępczych - prawomocny wyrok sądu.
7.W przypadku niezłożenia kompletu wymaganych dokumentów wraz z kartą zgłoszenia za datę przyjęcia wniosku uważa się datę dostarczenia ostatniego wymaganego dokumentu.
8.W przypadku wątpliwości dotyczących spełniania przez dziecko któregokolwiek z kryteriów wymienionych w pkt. 6 niniejszego regulaminu Komisja Rekrutacyjna może wezwać rodzica lub opiekuna prawnego do złożenia stosownych wyjaśnień.
§ 5
1.W rekrutacji dzieci do projektu stosuje się następujące kryteria:
Lp.
Kryterium
1.
Dziecko zamieszkałe we wsi Świnna Poręba lub Koziniec, które jest :
a.
dzieckiem rodzica samotnie je wychowującego (w rozumieniu przepisów oświadczeniach rodzinnych) lub
b.
dzieckiem rodzica, wobec którego orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, bądź całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji lub
c.
dzieckiem umieszczonym w rodzinie zastępczej.
2.
Dziecko zamieszkałe we wsi Świnna Poręba lub Koziniec w wieku od 3 do 5 lat. W przypadku liczby zgłoszeń przewyższającej liczbę miejsc o przyjęciu decyduje data złożenia kompletu dokumentów.
3.
Kolejność zgłoszeń.
2.W przypadku niezgłoszenia się do projektu wyznaczonej liczby dzieci spełniających kryteria wymienione w pkt. 1, do projektu będą przyjmowane dzieci w wieku 3 do 5 lat zamieszkujące na terenie sąsiednich wsi.
III Skład Komisji Rekrutacyjnej
§ 6
1.W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
a)dyrektor jako przewodniczący komisji;
b)nauczyciel przedszkola jako przedstawiciel rady pedagogicznej;
c)koordynator projektu jako członek komisji.
2.Termin posiedzenia komisji ustala dyrektor z 3-dniowym wyprzedzeniem.
3.Wyniki rekrutacji zostaną wywieszone w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Świnnej Porębie w dniu następującym po posiedzeniu komisji.
IV Przepisy końcowe
§7
1.W przypadku nieprzyjęcia dziecka do przedszkola komisja podaje przyczyny odmowy.
2.Sprawy sporne, skargi i odwołania w pierwszej kolejności rozpatruje przewodniczący komisji.
3.Od decyzji przewodniczącego rodzice mogą się odwoływać się do Wójta Gminy Mucharz.
§ 8
1.Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia realizacji projektu, tj. 1.08.2009r.